Svi dresovi na Euru: Nike jednostavno i tradicionalno, Adidas nekonvencionalan
Vrijeme Čitanja: 4min | pet. 14.06.24. | 15:00
Puma se nije iskazala s kreativnošću, a dva autsajdera imaju zanimljive Macronove dresove
Velika natjecanja su, između ostalog, idealna prilika da reprezentacije i proizvođači dresova, predstave nove garniture dresova svojih država koji su u pravilu kreirani u tradicionalnim bojama reprezentacija sudionika i naizgled vrlo prepoznatljivi. No, neki proizvođači, kao što ćete vidjeti u nastavku teksta, ovaj put su se pokušali istaknuti drukčijim dizajnima, dok bi kod drugih (Pumunih) vrlo teško mogli po dresu razaznati tko nastupa na terenu - Austrija, Češka, Srbija ili Švicarska.
Prouči cjelokupnu ponudu za nogomet na Germaniji i zaigraj odmah (Igraj odgovorno, 18+)
Doduše, dva dresa 'tradicionalno' iskaču od konkurencije. Riječ je dakako o domaćim dresovima Hrvatske i Nizozemske koji su, po mnogim parametrima, specifični. Proizvođač oba dresa je američka tvrtka Nike koja je za ovu prigodu, Euro 2024. otišla korak dalje u dizajnu dresa obje reprezentacije.
Oko novog domaćeg dresa Hrvatske 'lomila su se koplja'. Umjesto mnogo manjih kvadratića, Hrvatski dres sada ima osam velikih, što odaje dojam 'retro' stila, posebno jer možemo zamislit da bi takav dres nosila u 20-im godinama 20. stoljeća!
Nekima se novi hrvatski dres ne sviđa, drugima je odličan jer je drukčiji od prethodnih. Činjenice govore da je novi dres Hrvatske 'planuo' na HNS-ovom webshopu, ali i da ga je 'ugledni' The Economist svrstao na drugo mjesto najružnijih dresova na Euru
"Oh, Bože. Domaći dres Hrvatske ne bi trebao biti kompliciran, ljudi: puno malih crveno-bijelih kvadratića. Dva turnira u nizu, Hrvati su promijenili dizajn i nismo melodramatični kada kažemo da nam je ljeto uništeno".
Na ovaj cinični upis Economistu poručujemo: "Nije nas briga što mislite i nadamo se da će vam ljeto biti što duže upropašteno, gledajući hrvatske kvadratiće do samoga kraja".
Ipak, s druge strane, The Economist je pohvalio gostujući dres Hrvatske: "Dijagonalni kvadratići? Lijepo. Crvene 'laserske' linije? Intrigantno. Ne možemo ostati dugo ljuti na vas, Hrvatska". Ok, ali samo vam je djelomično oprošteno...
Nizozemci, pak, imaju dres u svojim tradicionalnim bojama. Domaći je u tradicionalnoj narančastoj s plavim obrubima, ali i okomitim linijama u drukčijim nijansama narančaste. S druge strane gostujući narančasti je u također tradicionalnim bojama nizozemske reprezentacije (tamnoplava - narančasta), ali u jednom prilično nekonvencionalnom izdanju. Jesu li dresovi Nizozemske lijepi ili ne, ostavljamo vama na prosudbu...
Dosta pohvala dobio je Francuski dres. Les Bluesi se od tamnoplave nijanse, koju nose od Eura 2012. vratili na klasičnu, royal plavu koju u koju su igrali kroz najveći dio svoje povijesti, uključujući i 2000. kada su osvojili svoj posljednji Euro.
Gostujući dres Francuza je, pak, drukčiji, a djeluje kao baseballski dres New York Yankeesa. 'Omraženi' The Economist, koji je popljuvao domaći hrvatski dres, gostujući francuski okarakterizirao je kao - najljepši na Euru.
Dosta je hvaljen jednostavni dizajn engleskog dresa, posebno gostujući (također Nike). Portugalci imaju jednostavan (tradicionalan) domaći dres i nekonvencionalan gostujući, u kojem su, između ostalog, igrali u prijateljskoj utakmici protiv Hrvatske.
Kada smo već kod Nikea, napomenimo i kako dosta jednostavnedresove u tradicionalnim bojama imaju još Turci, Poljaci i Slovaci.
Naši suparnici u skupini imaju zanimljive dresove. Albanci kojima dresove (kao i Gruzijcima) štampa Macron, imaju jednostavan, ali efektan dres, dok Talijani imaju, reći ćemo, prilično lijepe Adidasove dresove u njihovim tradicionalnim bojama. Španjolci također imaju Adidasove dresove. Domaći su u tradicionalnim bojama, a gostujući ima svjetlu nijansu žute koja se također pojavljivala na dresovima Španjolske (u njima su 2008. osvojili europski naslov).
Što se naših 'susjeda' tiče, Slovenci imaju jednostavan, a unikatan Nikeov dres, dok Srbija ima Pumine dresove koji, neka se nitko ne uvrijedi, dosta liče na dresove reprezentacije Češke (također Puma), pa čak malo i gostujući od Švicarske (također Puma) te oba Austrijska (po našem sudu najljepši Pumini). Ono što možemo napisati, Pumini se ove godine nije proslavila s najkreativnijim dizajnom...
Kada smo se već dotaknuli susjeda iz grupe C, možemo je kompletirati s dresovima Danske koje proizvodi njemačko-danska tvrtka Hummel, a koja, za razliku od Katara, ovaj put nije 'sakrila' grb iz protesta prema ljudskim pravima u Njemačkoj.
Selimo u skupinu A. Domaćini Nijemci imaju domaći dres u tradicionalnim bojama, no gostujući ljubičasto-rozi je prilična novina. Nekima je lijep, no, oni pravi nogometni romantičari i tradicionalniji navijači se 'zgražaju' s takvim izborom boja. Domaći tradicionalni i nekonvencionalni gostujući (također s ljubičastim nijansama i također Adidas) imaju i Škoti. Adidasove dresove imaju i Mađari, kao i Belgijci iz skupine E.
Što se ostatka skupine E tiče, u njoj se nalaze još dvije 'Jome', od kojih posebno efektno izgleda Ukrajinska na kojoj se ocrtava karta države, s Krimom i okupiranim područjima (UEFA, koja je rigorozna po pitanju isticanja političkih poruka, je kod ove očito progledala Ukrajincima kroz prste).
Za kraj, ostavili smo debitanta Gruziju koji nosi Macron, a na kojem se, osim boja gruzijske zastave ističu i mali križići koji simboliziraju gruzijsku zastavu.
Nike na kraju u svojem 'portfelju' ima najviše reprezentacija - osam (Hrvatska, Engleska, Slovenija, Francuska, Nizozemska, Poljska, Portugal i Turska). Amerikance slijedi njemački div Adidas sa šest reprezentacija od kojih su tri u skupini A (NJemačka, Škotska, Mađarska) i dvije u skupini B (Španjolska i Italija), a posljednja dolazi iz skupine E (Belgija). Po dvije reprezentacije imaju Joma (Ukrajina i Rumunjska, obje skupina E) te Macron (Albanija i Gruzija). Danska je jedini predstavnik Hummela.