REUTERS/Abdul Saboor
REUTERS/Abdul Saboor

Efekt Mbappé: Počinje kiša milijuna

Vrijeme Čitanja: 4min | sri. 05.06.24. | 09:22

Real Madrid počinje s prodajom svojih majica sljedeću srijedu, a Adidas predstavlja one za nadolazeću sezonu ovaj petak. Nogometaš je registrirao zaštitni znak sa svojim prezimenom i gestom kojom slavi golove

Mbappé će značiti kišu milijuna za Real Madrid od prve minute. I za sebe, naravno. Kraljevski klub, naime, planira početi prodavati Mbappéov dres od sljedeće srijede. S druge strane, brend koji odijeva Madriđane, Adidas, namjerava ovaj petak predstaviti majice koje će momčad nositi iduće sezone... Tisuće i tisuće majica s imenom Francuza prodavat će se uskoro diljem svijeta po cijeni od 117 eura za svaku.

Prouči cjelokupnu ponudu za nogomet na Germaniji i zaigraj odmah (Igraj odgovorno, 18+)

Kako piše AS-ov novinar Marco Ruiz, broj je temeljna tema u marketingu koji okružuje igrača. Mbappé će nositi broj 9, koji je upražnjen nakon odlaska Benzeme. Sljedeće će sezone igrati s njim na leđima, ali za iduću je prognoza da će uzeti 10 koji još nosi Modrić. To je broj s kojim francuska zvijezda igra za reprezentaciju od 2018. Na isti način na koji je od 2018. nosio broj 7 (ostavio ga je Lucas Moura) u PSG-u. Ali i taj ima vlasnika u Madridu... Viniciusa.

Točka najvećeg sukoba između Mbappéa i Real Madrida u postizanju potpunog dogovora bio je postotak ‘prava na imidž’ koji će igrač zadržati. U Kraljevskom klubu je uobičajeno, još od vremena Galacticosa, da se ova prava dijele 50% između kluba i igrača. Ta je teza poslužila kao temelj za galaktičku eru, onaj Real Madrid koji je dizajnirao Florentino Pérez koji je otišao u drugu dimenziju u svijetu nogometa zahvaljujući novcu koji se vratio od Figa, Ronalda, Beckhama i Zidanea.

Prvi igrač kod kojeg je prekršeno ovo pravilo bio je Cristiano Ronaldo, inače mu ne bi bilo moguće isplatiti plaću. Kako AS doznaje iz pouzdanih izvora, Haaland ima 100% svojih prava u Cityju. S druge strane, Endrick, gotovo novak u eliti, svoj novac s Real Madridom dijeli 50/50. Nije poznato je li Mbappé imao 100% u PSG-u, iako je lako pogoditi da jest, a pokazalo se da će u Real Madridu zadržati 80%. Inače bi ga bilo jako teško potpisati ako mu je godišnja plaća 15 milijuna neto.

Mnogi su milijuni u pitanju. Prema posljednjoj Forbesovoj listi objavljenoj 2023., Mbappé je generirao 20 milijuna eura godišnje u oglašavanju. Ali ta brojka će se jako povećati potpisom za Real Madrid, jer će mu to dati još jednu globalnu dimenziju.

Trenutno je Mbappé deveti sportaš s najviše pratitelja na društvenim mrežama. Ima ih više od 117 milijuna. Ispred njega su Benzema, Beckham, Ronaldinho, LeBron, Virat Kholi (zvijezda kriketa) i zlatni uži izbor Neymar (349), Messi (522) i Cristiano (783). Danas je raspodjela zarade od društvenog kolača utvrđena i u ugovorima koje nogometaši potpisuju s određenim klauzulama...

Igrač je u prošlosti bio pametan i nije vezao svoj zaštitni znak, KM, ni za jedan broj. To mu omogućuje da sada preuzme broj 9 u Madridu, a zatim ga promijeni u broj 10. Zvijezda je zatražila zaštitu marke svog prezimena i svoje uobičajene geste prekriženih ruku kada slavi svoje golove pa da komercijalno djeluje u različitom nizu sektora na tržištu koje čine 27 zemalja EU. Učinio je to 8. veljače preko pariškog odvjetničkog ureda pred Uredom EU za intelektualno vlasništvo (EUIPO).

Na taj način Mbappé želi jamčiti moguću komercijalnu upotrebu svog imena u različitim područjima kao što su kozmetički proizvodi, paste za zube, parfumerija, ronilačka odijela, nakit, materijali za uvezivanje knjiga, kišobrani, torbe i putni 'accessoire'. Sve kroz osam kategorija koje čine Klasifikaciju iz Nice, zakon koji regulira proizvode i usluge koji podliježu registraciji žiga.

Osim imena, prezimena i crteža proslave svojih golova, Mbappé je pri EUIPO-u registrirao dva svoja najzapamćenija citata, “Moi tu m'parles pas d'age” (“Ne pričaj mi o mojim godinama”) i “Le football il a changé” (“Nogomet se promijenio”), kao i crtež na kojem se pojavljuje logo jedne od akcija solidarnosti u kojoj je on jedan od vidljivih voditelja, “Mi brinemo za sve”.

Trenutno Mbappé ima tri glavna sponzora: to su Nike, brend koji ga oblači, Hublot i Oakley. U Real Madridu on će biti najtraženiji sportaš ovog trenutka. Igrač će zaraditi zlato, a Kraljevski klub će imati veliki financijski povrat, zaključuje AS. (G)

Oglas

Zaigraj odmah, Germania!


Igre na sreću mogu dovesti do ovisnosti. Igraj odgovorno.



Tagovi

Kylian MbappéDiario ASReal Madrid

Ostale Vijesti