CARL RECINE/Action Images
CARL RECINE/Action Images

Navijači Man Cityja, Milana i Borussije bijesni na Pumu: Ovo izgleda kao dres s placa

Vrijeme Čitanja: 4min | čet. 19.08.21. | 15:36

Navijači nisu zadovoljni trećom garniturom Puminih dresova.

Jedno od najdražih doba godina za navijače svakog kluba, ali i najstresnije za marketinške djelatnike u istima je predstavljanje novih dresova. Zarada od prodaje dresova za klubove s velikom navijačkom bazom jedan je od značajnijih izvora prihoda, a one najveće zvijezde, poput C. Ronalda, Messija i Neymara svoje transfere nerijetko 'isplate' već u prvoj godini ugovora s novim klubom - samom prodajom dresova s njihovim imenima.

Prije posvemašnje komercijalizacije nogometa bilo je bitno da su igrači obučeni u pamučne majice jednakih boja, neki su eventualno kod srca imali zašiveni grb ili pak prvo slovo svojega kluba. No, ulaskom krupnog kapitala u nogomet u 70-godinama prošlog stoljeća, a posebno u 90-tima kada je došlo do potpune globalizacije sporta i kada su klubovi shvatili koliko novi dresovi mogu donijeti novih prihoda u blagajnu, počeli su sve češće izbacivati sve modernije dizajnove dresove. Na početku je to bilo svake dvije sezone, da bi najveći klubovi, u suradnji s proizvođačima sportske opreme, potom počeli izbacivati novi dres svaku sezonu, a tu praksu prigrlili su i manji klubovi.

Međutim, kod izbacivanja novih dresova nerijetko postoji problem. Teško Real Madrid, Manchester United, Liverpool ili Bayern mogu izbaciti dres koji se značajno razlikuje od prethodnih. Najčešće je tu riječ o nekakvom sitnom detalju poput drukčije boje ovratnika, crte na rukavima ili na leđima, možda o nekakvom 'retro' izdanju na okruglu obljetnicu nekog velikog uspjeha. 'Dvobojni' klubovi povremeno se mogu 'igrati' s linijama i bojama, kao što je to posljednjih godina relativno često radio Inter iz Milana, povremeno i Barcelona, Juventus je prošle sezone imao drugačiji dizajn od uobičajenog....

Međutim i tim klubovima ponestaje inspiracije za izbacivanjem nekakvog novog, inovativnog dizajna prvog dresa. Osim toga, nakon jednosezonskog 'lutanja' s malo drugačijim dizajnom dresa, svi se klubovi vraćaju originalu. Jer, navijači su konzervativni kada je riječ o diranju u identitet svojih klubova. Njih ne zanima hoće li dres biti 'cool' nekoj kineskoj djevojčici ili dječaku u Meksiku. Oni žele vidjeti svoj klub u izvornim i tradicionalnim bojama.

Ipak, navijači su puno liberalniji kada je riječ o rezervnom dresu svojih klubova. Iako se i za drugu klupsku garnituru vežu tradicija i emocije, navijači klubova ipak su puno skloniji ako klub jedne sezone ima bijeli dres, pa druge srebrni, treće narančasti, pete sivo-plavkasti, a ove žuti...

Međutim, marketinški stručnjaci u klubovima sjetili su se još jedne ingeniozne ideje. Zašto ne bi svake godine izbacili i treću, pa čak i četvrtu garnituru dresova u kojima će momčadi nastupiti u tek nekoliko utakmica sezone (ili samo u međunarodnim natjecanjima)?

Ti dresovi rade se u pravilu za marketinške svrhe, sjetimo se samo trećeg Hajdukovog dresa s popisima svih navijača-donatora, ili Rijekinog ljubičastog dresa s pomalo bizarnim likom riječkog morčića. Dinamo već gotovo 15 godina, na nezadovoljstvo navijača, u Europi igra u dresovima koji nerijetko nisu imali veze s Dinamovim identitetom, bilo je tu tamnoplavo-bijelih, plavo-ljubičastih, tamnoplavo-zlatnih kombinacija, umjesto da, navijači Dinama su tvrdili, Plavi igraju u svojoj jedinstvenoj plavoj boji (na najvišoj europskoj razini, jedino su Leicester i Hoffenheim u potpunosti plavi).

Ove godine Dinamo je ipak odlučio ukinuti tu praksu, Europu igra u plavoj garnituri. Osim kada gostuje kod Šerifa kojem su prvi dresovi žute boje...

Ipak, zna se dogoditi da proizvođač sportske opreme izbaci dresove koji su jednostavno - ružni.

To se dogodilo s Pumom koja je prezentirala treću garnituru dresova za Manchester City, AC Milan, PSV, Valenciju, Borussiu Monchenglacbach, Marseille, Fenerbahče. I dobili su očajne kritike.

"Ovo su majice za trening, ne za stadion".

"Nažalost, veliko razočaranje".

"Ovo izgleda kao dres s placa".

"S***e"

"Dres bez našeg loga? Ovo je užasno".

"Skandalozno".

"Ovo izgleda kao majica iz Dechatlona".

"Hoćete li napraviti i četvrti dres samo da se iskupite za ovo?"

Samo su neki od komentara brojnih nezadovoljnih navijača....

Što se Pume tiče, proizvođač sportske opreme na negativne reakcije odgovorio je: Krojimo nova pravila. Predstavljamo treći dresove naših klubova (FAM je kratica za familiju, op.ur.) Da, na dresovima su grbovi - posvuda po njima.

Ipak, ne sumnjamo da će zbog ogromne baze navijača i ovakvi dresovi pronaći svoje kupce. Na kraju, kaže se da je i negativan marketing dobar marketing. Evo, i mi smo tim 'užasnim dresovima' napravili reklamu. Sve u svemu, brzo će stići i nova sezona, klubovi će izbaciti nove dresove, navijači će biti oduševljeni ili užasnuti, a ovih dresova će se malo tko sjećati.


Tagovi

Manchester CityMilanMarseillePSV EindhovenBorussia Mönchengladbach

Ostale Vijesti