.png)
'Rosso corsa' će revitalizirati Hamiltona, Verstappen želi peti naslov, a Norris mora skinuti stigmu 'mekušca'
Vrijeme Čitanja: 6min | sub. 15.03.25. | 15:00
Pitanje je hoće li Hamilton imati razloga za sreću u novoj sezoni koja u nedjelju (5 sati ujutro po hrvatskom vremenu) u australskom Melbourneu otvara svoje 75. izdanje. Stručnjaci se slažu da nitko, barem ne u uvodnih nekoliko utrka, ne bi trebao imati osjetnu prednost na vrhu poretka. Doduše, McLarenov 'nos' bi ipak mogao proviriti malo ispred Ferrarija, Red Bulla i Mercedesa. Ili će to tako biti barem imati do prvog zavoja u Down Underu
Tek šačica sportskih organizacija ima tu moć da, kada okrenu vaš broj, vi ste već pješke na putu prema njima. U nogometnom svijetu su to Real Madrid i Barcelona, u košarkaškom Boston Celticsi i LA Lakersi, a u svijetu Formule 1 to je – Ferrari. Opojnosti 'rosso corse' - trkaće crvene boje i prestižu propetog konjića je nemoguće odoljeti.
Izuzev Maxa Verstappena, koji za to još ima vremena, gotovo niti jedno ime iz ergele onih koje smatramo najboljima, nije ostalo imuno na poziv Talijana. Ayrton Senna je jedini među njima, ali je i pokojni Brazilac bio blizu dolaska u Ferrari 1991., kada je njegov prelazak stopirao predsjednik Piero Fusaro (a svoje prste u tome je vjerojatno imao i Sennin vječni nemesis Alain Prost), pa onda i 1994., no tada je ostao kratak zbog moralnosti Jeana Todta, tadašnjeg šefa momčadi. I lako moguće da nije bilo tragedije u Imoli, da bi i on do vrata zakopčao crveni kombinezon.
Odigraj na svoje favorite u širokoj ponudi na Germaniji (Igraj odgovorno, 18+)
„Nekoliko tjedana nakon što sam stigao u Ferrari, upoznao sam Sennu tijekom vikenda u Monzi u hotelu u kojem smo odsjeli na jezeru Como. Ponudio sam mu prelazak u Ferrari 1995., ali on je želio već 1994. No mi smo tada imali dva vozača pod ugovorom, Jeana Alesija i Gerharda Bergera, tako da nismo mogli udovoljiti njegovom zahtjevu, a kada je Ayrton pitao zašto, objasnio sam mu situaciju“, rekao je Todt u jednom intervjuu.
„Nije odustao, rekao mi je da se u Formuli 1 ugovori ne računaju, ali ja sam odgovorio da se za mene ugovor mora poštivati. Ponudili smo mu ugovor za 1995. godinu, ali nažalost znamo što se dogodilo“, dodao je Todt.
.png)
A prije godinu i mjesec dana, puknula je vijest o najvećem transferu u povijesti ovog sporta, sedmerostruki svjetski prvak, Lewis Hamilton, dogovorio je svoj prelazak u redove talijanske momčadi, nakon što je prethodnih 12 vozio za Mercedes.
Neistražene granice Maranella za Britanca predstavljaju novi izvor inspiracije ili kako se kaže na lijepom hrvatskom – rejuvenation, zbog kojeg je napustio djedovinu s koje je lansiran u društvo najboljih vozača u povijesti.
Kako je, zapravo, došlo do toga da se Hamilton odleti iz sigurnosti jata s kojim je osvojio šest naslova prvaka? Je li stvarno zov talijanskog glamura presudio u bitci za njegov potpis? Talijanski šarm je pobijedio njemačku disciplinu? Kako da ne. Mogu se nakon bolnog rastanka i Hamilton i Mercedes javno šmajhlati, ali u pozadini su obje strane gledale svoje interese. Toto Wolf, prvi čovjek Mercedesa, priznao je kako je momčad jednim oko nišanila budućnost, pa su 40-godišnjem Britancu nudili jednogodišnji ugovor, kako bi ostavili otvorenu opciju potpisivanja mladog talenta Kimija Antonellija u budućnosti, a Hamilton se našao uvrijeđenim što bi grijao sjedalo nedokazanom klincu. Ferrari je ekspresno zgrabio priliku, potpisao Lewisa i dignuo si vrijednost dionica za sedam posto, ili gotovo sedam milijardi eura! Ključnu rolu, kažu poznavatelji F1 prilika, odigrao je šef Ferarrija, Federic Vasseur, koji je surađivao s Hamiltonom još prije 20-ak godina u juniorskim serijama, a sada nije želio propustiti upariti ga sa Charlesom Leclercom.
„Jedva čekam krenuti s utrkivanjem. Ovo je najuzbudljiviji dio mog života i zaista uživam. Uzbuđen sam sjesti u auto“, istaknuo je Hamilton.
No pitanje je hoće li imati razloga za sreću u novoj sezoni koja u nedjelju u australskom Melbourneu otvara svoje 75. izdanje. Stručnjaci se slažu da nitko, barem ne u uvodnih nekoliko utrka, ne bi trebao imati osjetnu prednost na vrhu poretka. Doduše, McLarenov 'nos' bi ipak mogao proviriti malo ispred Ferrarija, Red Bulla i Mercedesa. Ili će to tako biti barem imati do prvog zavoja u Down Underu.
McLaren je protekle sezone ovjerio svoj prvi konstruktorski naslov od 1998. godine, što je, jasno, u Wokingu dočekano s oduševljenjem. Bodovnu žetvu predvodio je Lando Norris koji je usput dohvatio četiri pobjede i osam pole pozicija na putu do drugog mjesta u poretku najboljih vozača. Norris se u jednom trenutku prometnuo u izazivača dominantnom Verstappenu koji u deset utrka sezone nije uspio pobijediti, ali Britanac nije iskazao ubojiti instinkt. Beskompromisni Nizozemac ga je 'šamarao' na stazi i dolazio do bodova čak i kada Red Bull u drugom dijelu sezone nije bio u najboljoj formi.
Želi li uistinu zaprijetiti Verstappenu i testirati njegove živce, 25-godišnji Britanac će morati radikalno zakrenuti svoj stav, skinuti sa sebe stigmu 'mekušca' i pokazati šampionski gard. Imao je i prošle sezone priliku da uhvati Verstappena na krivoj nozi, no naslov mu je izmaknuo uslijed traljavosti McLarena i njegovog strahopoštovanja prema suparniku.
Oscar Piastri je drugi McLarenov vozač, koji je prije koji dan potpisao novi ugovor koji će ga za britansku momčad privezati do 2028. i od kojeg se očekuje popravak forme u kvalifikacijama, budući da prošle sezone niti jednom nije poveo utrku s prvog mjesta. A i momčad će trebati njegovu pomoć, ako žele obraniti konstruktorki naslov.
Red Bull imao je, pak, živopisnu proteklu kampanju. Momčad je bila zaglibljena u kontroverzama nakon što su optužbe o neprikladnom ponašanju direktora momčadi – Christiana Hornera, rezultirale internom istragom. Red Bull ga je oslobodio optužbi, samo da bi ga pod svjetlo pravde izveo britanski sud. Procurile su i navodne poruke koje je Horner slao zaposlenici, iako to nikada nije potvrđeno, a po prvi puta u eri Maxa Verstappena, objelodanjene su pukotine u dominantnoj momčadi. Nakon što je Maxov otac, Jos, javno prozvao momčad da se riješi Hornera, engleski mediji su požurili sa špekulacijama da je nanišanio Hornerovo mjesto. Na kraju se ništa značajnije nije odvilo, a jedine neugodnosti imali su Horner i Verstappen stariji, budući da su se u nastavku sezone morali nevoljko pozdravljati.
Unatoč svemu, Verstappen je zacementirao svoj status jednog od najboljih vozača u povijesti, a i u narednoj sezoni je gurnut u ulogu favorita.
Max je u sezoni za nama, pored sebe imao Checu Pereza, koji je imao očajnu sezonu i veći dio je proveo u sredini poretka, pa je zamijenjen neiskusnim Liamom Lawsonom – dečkom koji vjerojatno ima najnezadvidniji posao na gridu. Lawson, međutim, nije potpuno 'zelen', odvozio je 11 utrka kao zamjena za Daniela Ricciarda tijekom 2023. i 2024. godine.
'Veliku četvorku' zatvara Mercedes, momčad u čijem je rječniku od 2014. do 2020. postojala samo riječ dominacija. Nakon što je Verstappen na kontroverzan način osvojio svoj prvi naslov u Abu Dhabiju 2021. godine ispred Hamiltona, forma Nijemaca se strmoglavila. Prošlu sezonu su zaključili na četrvtom mjestu u poretku konstruktora, George Russell je bio šesti vozač na kraju, a Hamilton sedmi.
Odlaskom Lewisa, očekuje se da će Russell prigrliti ulogu lidera i da će prebaciti lanjski uspjeh od dvije pobjede i četiri uspinjanja na pobjedničko postolje. Pokazao je 27-godišnji britanski vozač u dvije od tri sezone i da je brži od Hamiltona, što nije propustio istaknuti uoči najave ove sezone, a sada bi mogao iskoračiti iz sjene puno viđenijeg sunarodnjaka i biti jedan od konkurenata za naslov. Za to će mu Mercedes morati osigurati puno konstantniji bolid.
Russellu će se u garaži priključiti Antonelli, golobradi 18-godišnjak oko kojeg je stvoren rijetko viđeni hajp. Talijan je pobjeđivao u svim mlađim kategorijama, ali njegovo neiskustvo moglo bi dovesti do sporog starta sezone za Mercedes.
Pozorno će se pratiti i što će raditi Carlos Sainz, kolateralna žrtva Hamiltonovog potpisa za Ferrari, a koji će u novoj sezoni sjediti za upravljačem Williamsa i koji bi, prema ranim prognozama, mogao imati sezonu iznad očekivanja.
Jednako interesantno će biti i u Aston Martinu koji je osigurao svoje najvažnije pojačanje od svojeg formiranja. Vlasnik Lawrence Stroll doveo je Adriana Neweya, genijalca kojeg prati glas najboljeg dizajnera F1 bolida ikada i dao mu godišnju plaću od 35 milijuna eura. Iako ga mnogi vezuju uz Senninu smrt, a i on sebi to predbacuje u knjizi 'Kako izgraditi bolid', Newey je zaslužan za uspjeh Williamsa tijekom 90-ih, McLarena 1998. te svih šampionskih sezona Red Bulla u kojem je bio od 2006. godine.
Inicijalno, 66-godišnjak je doveden kako bi skicirao bolid za iduću sezonu kada će se pravila drastično promijeniti, ali vjerojatno je 'dao ruke' i oko aktualnog bolida što je razvuklo osmijeh na licu najstarijem vozača na gridu, 43-godišnjem Fernandu Alonsu.
U ovoj sezoni će na gridu biti i dosta novaka: osim spomenutih Lawsona i Antonellija, tu su još Bortoleto u Sauberu, Doohan u Alpineu, Hadjar u Racing Bullsima i Bearman u Haasu.