David Niviere/ABACAPRESS.COM
David Niviere/ABACAPRESS.COM

Leo Messi, tvornica novaca: Argentinac donio PSG-u rekordnu zaradu

Vrijeme Čitanja: 3min | pet. 24.06.22. | 11:27

Leo danas otpuhuje 35 svjećica s rođendanske torte

Dok je zajedno sa svojim suradnicima prošlog ljeta sjedio u svojem luksuznom uredu na gornjem katu Parka Prinčeva, Nassera Al-Khelaifija je zatekao jedan poziv.

„Dobar dan, Leo pri telefonu. Jeste li možda zainteresirani za moje usluge“, glasila je rečenica s nepoznatog broja. U prvi mah je ečkni čovjek PSG-a mislio da se radi o neslanoj šali, pa je zamolio glas s druge strane da malo pričeka, dok je jednom od svojih ljudi gurao papirić s nalogom da mu provjeri broj. Kada mu je ovaj podignuo palac potvrdivši da nije lažnjak, Al-Khelaifi je u euforiji počeo šakom parati zrak. Nakon što se malo pribrao, odgovorio je Argentincu.

„Bok Leo, jasno da samo zainteresirani. Evo, avion je već spreman da te pokupi na El Pratu“.

Nešto malo manje od godine dana je prošlo od tog poziva. Nakon što je Joan Laporta, pritisnut nagomilanim financijskim problemima Barcelone, ostavio Messija na cjedilu i bez ugovora, Argentinac nije imao namjeru dugo biti na burzi. U rekordnom je roku potpisao 40 milijuna eura vrijedan ugovor s Parižanima.

Kada sumiramo Argentinčevu prvu godinu u Parizu dolazimo do zaključka kako je ona bila neuspješna iz jednog jedinog razloga – kada u momčadi imate Messija, Neymara i Kyliana Mbappéa, a ne uspijete osvojiti Ligu prvaka onda ste debelo podbacili.

Messi nije nikoga impresionirao niti napadačkom produkcijom koja je bila najslabija u zadnjih ohoho godina. U 34 utakmice u svim natjecanjima zabio je za njega skromnih 11 pogodaka i dodao 15 asistencija.

Pa kada već nije isporučio na zelenom travnjaku, Messi je dodatno napunio ionako duboke džepove svojih poslodavaca. Njegova prva sezona pomogla je PSG-u generirati rekordnih 700 milijuna eura prihoda.

„Doživjeli smo veliki rast u marketinškom smislu. Inače bi neke ugovore potpisivali za tri do pet milijuna eura, a Leovim dolaskom su cijene tih istih ugovora porasle na pet do osam, što je itekako značajno“, ispričao je šef marketinškog odjela Parižana Marc Armstrong.

Leovim dolaskom PSG su počeli oblijetati sponzori pa su tako samo mjesec dana nakon njegovog potpisa ugovoreni sponzorski ugovori s deset novih kompanija.

„Uoči Messijeva dolaska smo bili blizu potpisa ugovora s jednom firmom koja se bavi kriptovalutama, a nakon njegovog potpisa je vrijednost naših kriptovaluta skočila u nebo“.

Prodaja dresova klupske opreme je također doživjela boom. PSG je prvi puta u svojoj povijesti uspio prodati milijun dresova od čega je 60 posto bilo onih s brojem 30 na leđima. A pomoglo je i sponzorstvo s brandom Jordan.

U samo prva tri sata od puštanja u prodaju, Messijev dres donio je 933 tisuća eura.

„Nama je problem proizvesti toliku količinu dresova. Ne možemo odgovoriti na toliku potražnju, a vjerujem da ne postoji igrač na svijetu koji je prošle sezone prodao više dresova od Messija“, dodaje Armstong.

Posebna priča su društvene mreže, PSG je dobio 15 milijuna novih pratitelja na svim platformama.

Slična stvar je i s kartama.

„Više ne možete nabaviti karte za svaku utakmicu, liste čekanja za godišnje pretplate su se produžile, a klub je počeo puno više zarađivati od prodaje karata za utakmice“, podvlači šef marketinga Parižana.

Messi se, dakle, nije isplatio na sportskom planu, ali se isplatio u smislu novaca koji donosi u klub. I to bez obzira na svoju astronomsku plaću.

Ali malo će to značiti Argentincu koji danas slavi rođendan. Vjerujemo da, dok je otpuhivao 35 svjećica s rođendanske torte imao jednu želju. Onu koja uključuje klempavi pehar.


Tagovi

PSGLionel MessiNasser Al-Khelaifi

Ostale Vijesti