Obračun na močvari: Mercedes kao Juve - pitanje Rosberg ili Hamilton, kao Higuain ili Mandžo
Vrijeme Čitanja: 3min | ned. 25.09.16. | 10:44
Mercedesova momčad sada ima slatke brige, gotovo iste kao Juventus. Imaju dva sjajna vozača, dva sjajna napadača, a jedan od njih bit će novi broj jedan...
Europski dio utrke Svjetskog prvenstva u formuli 1 je završio, a bolidi i vozači preselili su se na staze azijskog kontinenta. Tamo je prva utrka u nizu bila ona u Singapuru, a kao i prethodne dvije (VN Italije, VN Belgije), i ova je pripala Nici Rosbergu.
Posebna je ta staza u Singapuru. Na njoj se koriste 108.423 metra kabela, 240 čeličnih stupova i oko 1600 rasvjetnih tijela ukupne snage 3,180.000 W, što znači da je staza bolje osvijetljena nego u podne za sunčana dana i četiri puta bolje od nogometnog stadiona. Bilo kako bilo, vožena po danu ili noći, utrka je utrka, a ova je dio F1 kalendara, i to od 2008. godine, i ujedno je prva noćna utrka u povijesti formule 1. No, nove borbe za pole position i utrka za naslov svjetskog prvaka nastavlja se u Maleziji (2. listopada). Sepang International Circuit sa 56 krugova i 310.408 kilometara dugom utrkom bit će adrenalin.
Velika nagrada Malezije vozi se od 1999., staza je na močvari površine 260 hektara, što je, dok se gradila, predstavljalo problem, a tijekom godina pojavile su se brojne neravnine koje stazu čine nepredvidivom i zanimljivom. Osim toga, staza se većinom sastoji od brzih, povezanih zavoja. Još jedna prednost Malezije nepredvidiva je klima zbog koje se mogu očekivati izuzetno vrući i vlažni uvjeti, a nakon nekoliko krugova i monsunska kiša, zbog koje je 2009. utrka i prekinuta.
Bez obzira na vremenske uvjete, Sepang predstavlja tešku zadaću za momčadi i vozače. Prošle je godine tamo slavio Sebastian Vettel, no po svemu sudeći, ove će se godine za pobjedu u Maleziji boriti Lewis Hamilton i Nico Rosberg. Njih dvojica ove su sezone, do sada, osvojili gotovo sve utrke. U njihove je trijumfe zalutao jedino Max Verstappen, koji je odnio pobjedu u Španjolskoj.
Nico Rosberg ove je pak godine dobro startao, krenuo je s četiri pobjede pa je nakon kratkog posta i pobjede u Bakuu nanizao i posljednja tri postolja. U Singapuru se malo namučio, ali u svojoj 200. Grand Prix utrci uspio je doći do osme pobjede u sezoni. S druge strane, zanimljivu utrku vodio je i Rosbergov momčadski kolega i glavni konkurent za naslov Lewis Hamilton.
On je ove sezone upisao šest pobjeda, ali iza sebe ima i tri naslova svjetskog prvaka (2008., 2014., 2015.), dok Nico (još) nema nijedan. Britanac je osvojio skoro svaku stazu u F1, osim u Brazilu i Meksiku, a tijekom svoje karijere više je puta osvajao Monzu, Singapur, Japan, SAD i Abu Dhabi. Hamiltonove su šanse za osvajanje četvrtog prvenstva velike. I on je u Singapuru vodio svoju bitku, za treće se mjesto borio s Fincem u Ferrarijevu bolidu Kimijem Räikkönenom, a na kraju je izvukao postolje i upisao pokoji bod. Talent je na njegovoj strani, do kraja sezone još je šest utrka. No, ni Rosberga ne treba otpisati.
Nakon dvije sezone u kojima je dopustio Hamiltonu da mu odnese naslove prvaka, Rosberg je krenuo napadački. VN Singapura mu je bila najtjesnija pobjeda ove sezone, ali pobjeda je pobjeda, a ni brojke ne lažu. Tablica kaže svoje, osam bodova prednosti stoji uz Rosbergovo ime. On ima 273 boda, dok mu Hamilton “dahće” za vratom s 265, a hoće li ga prestići, vidjet ćemo. Sin Kekea zasigurno vozi najbolju sezonu u karijeri, ne može vječno živjeti u očevoj sjeni.
Uz njegovo ime, na listi osvajača svjetskog prvenstva sada bi moglo stajati i Nicino. Ako pametno odvozi do kraja, vrlo vjerojatno i hoće jer volan je zasad u njegovim rukama. I dok se vozači bore za naslov, situacija je kod konstruktora drukčija. Mercedes je uvjerljivo prvi i brani naslov s do sada osvojenih 538 bodova, a slijedi Red Bull s 316.
Mercedesova momčad sada ima slatke brige, gotovo iste kao Juventus. Imaju dva sjajna vozača, dva sjajna napadača, a jedan od njih bit će novi broj jedan. Tko će ih proslaviti, Higuain ili Mandžukić, Rosberg ili Hamilton?
(Foto: Action Images)