Nogometne Ikone: Izdanje kviza u Pragu nam je najveći životni uspjeh
Vrijeme Čitanja: 6min | pet. 05.05.17. | 13:06
Organizatori popularnog pub kviza i administratori Facebook stranice Nogometne Ikone otkrili su nam da planiraju uskoro napraviti internetsku stranicu na kojoj će pisati obožavatelji te su najavili "Bitku za Macolu."
Popularna Facebook stranica obavezno je jutarnje internetsko odredište svih nogometnih fanatika s ovih prostora, a u zadnje dvije godine svi oni imaju priliku iskoristiti svoje osebujno znanje na kvizovima koje organiziraju administratori stranice NI.
U samo dvije godine proširili su se na šest hrvatskih gradova, čak i jedan europski, a u goste su im počeli dolaziti i aktualni reprezentativci, primjerice Andrej Kramarić je prošli tjedan na zagrebačkom izdanju zavrtio rundu za cijeli kafić. Jučerašnji gost iznenađenja pak bio im je čovjek koji vam je dobro poznat, ako ništa, s njihove stranice - ikona Kamen Ingrada Mario Kralj.
„Prvi put sam ovdje pa ne igram, ali bit ću vam iskren. Znao sam jako malo odgovora, pitanja su stvarno teška, baš za nogometne fanatike. Kad dođu na red pitanja o Kamen Ingradu, valjda ću nešto znati,“ našalio se Kralj.
Nogometaši nisu jedini selebriti gosti na pub-kvizovima Nogometnih ikona, natječu se i mnogi novinari, a od jučer svoju ekipu ima i Germania Sport kladionica. Naš kolumnist i poznati sportski novinar i komentator Željko Vela od prvog je dana na kvizovima - i čovjek rastura! Njegova momčad Vukovi okruga Madison sastavljena je od vrhunskih kvizaša, a organizatori se šale kako je u Velinu momčad moguće upasti jedino ako si prošao drugi prag na Milijunašu. Jučerašnje zagrebačko izdanje, kao i mnoge dosad, osvojili su upravo Vela i društvo te su trenutačno vodeći u zagrebačkoj ligi.
Liga kviza Nogometnih Ikona bila je samo logičan slijed cijele priče, momčadi igraju jedna protiv druge, sezone traju po nekoliko mjeseci, a svaka završava, nazovimo ju tako, neslužbenim finalom doigravanja hrvatskog pub-kvizaštva…
„Odigrali smo 22. od 23. kola kviza Nogometne Ikone u Zagrebu. Igramo paralelno u šest hrvatskih gradova Zagrebu, Rijeci, Splitu, Osijeku, Zadru i Metkoviću. Planiramo se širiti na još nekoliko gradova, u Sinju ćemo sigurno krenuti od iduće sezone, a u kombinacijama su još Zaprešić, Vinkovci i Čakovec,“ započeo je jedan od administratora stranice i organizatora pub-kvizova Ivan Dominik Dompa.
„Igra se još jedno kolo našeg prvenstva, nakon kojeg ćemo dobiti ukupnog pobjednika u Zagrebu, a onda sljedi „Bitka za Macolu“, odnosno prvenstvo Hrvatske. Sudjelovat će najbolje ekipe iz cijele države, kapacitet će ponovno biti 40 ekipa kao i lani, te ćemo tamo saznati tko je najbolji."
"Prošle godine smo imali prvo izdanje Macole, završni kviz nosi ime „Bitka za Macolu“ zbog Borisa Dežulovića, koji je također veliki nogometni fanatik, ali mora se baviti politikom i tim pizdarijama, nažalost. Mi svi uglavnom radimo po medijima i obožavamo njegove tekstove, on je u svom kutnom tekstu o drugoligaškom derbiju između Lučkog i Dugopolja nazvao tu utakmicu „Bitka za Macolu“, pa smo odlučili čovjeka isplagirati i nazvati naš kviz istim imenom. Lani smo doveli 120 ljudi i sad planiramo taj broj povećati na 150, dakle s 32 ekipe na 40."
Macola nije bila jedino „gostovanje“ Nogometnih ikona, nedavno su se vratili iz Praga!
„Da, to je bila još jedna naša suluda ideja, kao većina naših uglavnom. Htjeli smo odvesti ljude na putovanje i održati kviz izvan Hrvatske zbog naših fanova iz BiH koji su nas već zvali u goste. Na kraju smo se odlučili za legendarnu pivnicu Flek u Pragu gdje je osnovan Hajduk. Neki od nas se bave turizmom pa smo odlučlili to spojiti. Održali smo veliki event koji je povijesan na više razina, napravili smo nešto neviđeno po pitanju pub kvizova i gostovanja hrvatskih nogometnih navijača."
"Svi mi smatramo taj događaj vrhuncem naših karijera, ma što karijera, života! Kako je rekao naš veliki vođa, kako ga zovemo jer je najniži među nama, Ivan Milković iz Splita: „Uspjeli smo spojiti ono što neki godinama razdvajaju“ jer smo na isto mjesto doveli ljude iz cijele Hrvatske, koji su tamo pjevali i Dinamove i Hajdukove navijačke pjesme, pa svejedno nije bilo ni jednog incidenta."
"Nikad neću prihvatiti da su svi navijači huligani i da su svi isti te da su oni jedini problem hrvatskog nogometa jer na vlastitom primjeru i na primjeru kviza Nogometne Ikone vidim da to nije tako."
Ali vratimo se na početak, cijela priča započela je 2015. godine, tko je došao na ideju?
„Igram pub kvizove već šest godina i obožavam ih. Prije nekoliko godina upoznao sam novinara Nove TV Vladu Bobana i počeo se družiti s njim. Pozvao sam ga da igra sa mnom u ekipi na kvizu u kultnom kafiću MVP, koji je prvi u Zagrebu započeo sa sportskim kvizovima.“
„Nakon pola godine igranja kvizova, shvatili smo kako bismo i mi mogli tako nešto raditi, ali s obzirom na to da smo obojica fanatici isključivo za nogomet, odlučili smo se samo za nogomet. Tako je počelo, a nakon pola godine kontaktirali smo ljude sa stranice Nogometne Ikone i pitali ih bili oni s nama krenuli u cijelu priču.“
„Vlado i ja stranicu pratimo od samih početaka, Boban ih je spominjao u svojoj kolumni „Ikone HNL-a“, ja sam im slao fotografije u inbox i dečki su pristali na testni kviz pa da vidimo kako će sve to proći. Napravio sam cijelu strategiju, ispromovirali smo ga dobro i na prvi kviz nam se prijavilo 16 ekipa.“
„Nakon dva kviza u Zagrebu smo odlučili pokušati i u Splitu. Sjeo sam na bus i otišao u Split, tad smo se prvi put upoznali sa Splićanima. Zakupili smo noćni klub i prijavilo se preko 70 ekipa, mogli smo ih primiti samo 50, ali na koncu smo nagurali 52 momčadi u taj prostor. Bilo je 350 ljudi, a voditelj kluba nam je rekao da se promet taj dan može mjeriti s ljetnim večerima kad najbolje rade. Pazite, ovo je bilo usred zime.“
Koji je cilj?
„Zapravo ga nemamo, ovo nam je i dalje hobi, nismo željeli pretvoriti ovo u posao. U prvoj sezoni smo željeli samo to izgurat do kraja s obzirom na to da nismo imali novca za plaćat suradnicima, sad je mnogo lakše, a nekakav trenutačni cilj nam je ekranizirati cijeli kviz, odlično snimati svako izdanje jer smatramo da ima potencijala za tako nešto.“
„Uskoro pokrećemo vlastitu web stranicu koja će biti bazirana na user generated contentu, nekakva nogometna Coolinarika da se tako izrazim. Mi ju planiramo samo administrirati. Naši postovi sa stranice i Bobanovi tekstovi o HNL ikonama će za početak biti objavljeni na toj stranici, ali želimo dan nam ljudi šalju svoje tekstove. Ne moraju biti klasično novinarski tekstovi, nego više neke njihove navijačke priče, impresije o igračima, zašto je nekome netko ikona i slično.“
„U medijima kronično nedostaje kolumnista zbog situacije u medijima i željeli bismo dati priliku našim čitateljima i pratiteljima da to postanu. Postat ćemo prvi mediji u Hrvatskoj koji je nastao od Facebook stranice. Takvih je primjera puno u Europi, primjerice portal GiveMeSport je nastao iz Facebook stranice, a danas je unosan biznis. Mi ne želimo postati biznis, ali želimo napraviti nešto povijesno.“
Kroz postove Nogometnih ikona na Facebooku provukli su se stotine ikonskih nogometaša, ali nekoliko ih ipak iskače. Jedan od njih je i maneken Germanijaka i Germania Sport kladionice…
„Igrači koji su bili veliki talenti, ali zbog tekućih problema i raznih poroka nisu uspjeli su nam prvi izbor, Germanijakov tipster Romano Obilinović, Claudio Caniggia i Carlos Valderama su sveto trojstvo, a iznad njih je, kako ga mi zovemo, Svevišnji, odnosno Tirfon Ivanov - koji nam je apsolutni Bog,“ zaključio je Dominik.
Razgovarao i fotografirao: Andrija Vuković
Germanijak pratite na Facebooku!